SEO w praktyce, czyli jak ulepszyć pozycjonowanie witryny
SEO to nic innego jak optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych. Tylko jak sprawnie poprawić stronę, by ta znajdowała się wyżej w rankingu Google?
Szczegóły, które na pierwszy rzut oka wydają się nie istotne, realnie wpływają na to, jak algorytmy przeszukujące witryny widzą naszą stronę. Warto im pomóc i sprawić, żeby każdy artykuł, post czy nawet strona główna, były przyjazne dla wyszukiwarki. Istnieją na to pewne „sztuczki”, które warto poznać zanim wypuścimy nasz tekst do szerszej publiczności.
Warto też wiedzieć, że trendy oraz algorytmy przeszukujące Internet ulegają ciągłym zmianom. Nic nie jest stałe, a co więcej, rzeczy które kiedyś się sprawdzały, dziś mogą nam tylko szkodzić. Można zapomnieć o tym, by nasza strona spełniała wymogi Google w stu procentach, ale bez problemu powinniśmy tak ją podrasować, by pojawiała się na pierwszej stronie wyszukiwarki. Chcąc być na bieżąco z nowinkami SEO warto śledzić blogi tematyczne, a szczególnie takie, które pozwolą łatwo przyswoić wiedzę (np. SEO Blog – pozycjonowanie i optymalizacja).
Tytuły
Nasz post lub artykuł musi mieć tytuł. Najlepiej, gdyby jego długość nie przekraczała magicznych 55 znaków. W ten sposób „zmieści” się on na praktycznie każdym urządzeniu służącym do przeglądania Internetu i nie zostanie skrócony. Czasem jest to oczywiście niemożliwe i nie warto na siłę skracać dobrze skrojonego tytułu, ale warto, by jego najważniejszy element znalazł się jak najbliżej lewej strony.
Warto zwrócić uwagę na to, jak zapisywane są aliasy wypuszczanego do sieci posta. Jeżeli tytuł zawiera polskie znaki, zostaną one zamienione na szereg dziwnych znaków. Najlepiej więc wprowadzać alias ręcznie, o ile zaplecze na którym pracujemy na to pozwala. Tytuł będzie schludny i przyjazny dla przeglądarek.
Meta Description
To opis, po którym widzi nasz post Google. Nie powinien przekraczać 160 znaków (optymalne widełki 150-160) i powinien przekazywać najważniejsze informacje, które pojawiają się we wpisie. To właśnie ten opis pozwala na lepsze „wypuszczenie” tekstu, a tym samy na pokazanie algorytmowi z czym ma do czynienia.
Zdjęcia
Powinny być dopasowane do wymiarów naszej strony i najlepiej, jakby ważyły jak najmniej. Pomoże to przy wczytywaniu treści na urządzeniach mobilnych. Do zmniejszania służą odpowiednie programy graficzne, które posiadają funkcję Save for Web (np. darmowy InfranView).
Ważne jest także dodawanie znacznika ALT, który zawiera opis fotografii. Jest on wykorzystywany w chwili, gdy nie wyświetlają się obrazy na stronie lub przez programy dla osób z wadą wzroku. ALT tłumaczy także robotom Google’a, co znajduje się w pliku więc opis ma pasować do tego, co faktycznie przedstawia obraz. Znacznik TITLE wyświetla się, gdy najedziemy kursorem na zdjęcie.
Wyróżnianie kluczowych fraz
Najważniejsze słowa warto podbić tak, by Google wiedziało, co w tekście jest najistotniejsze. Można to zrobić odpowiednimi znacznikami HTML lub też poprzez pogrubienie danego słowa. Wpłynie to realnie na to, jak wysoko nasz tekst znajdzie się w wynikach dla tych właśnie fraz.
To zaledwie kilka krótkich porad, ale stosowanie się do nich może pomóc w wypozycjonowaniu strony.
Źródło: SEO Blog – pozycjonowanie i optymalizacja
Fot: jw.
_____________________________________